Zakaj delavnica Oblikovanje novih poslovnih modelov?

Kako dosegati vrednosti, skrbeti za razvoj in zagotavljati trajnostno rast organizacije? Pobudo Oblikovanje novih poslovnih modelov smo zasnovali s tem namenom. Kot podporo gospodarskim družbam in javnim organizacijam za trajnostno uspešnost.

Na delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov, ki smo jo pripravili v sodelovanju s Centrom urbane kulture Kino Šiška, smo predstavili Kanvas poslovnih modelov, ki ga je so-oblikovalo 470 avtorjev iz 45 držav, tudi iz Slovenije. Delavnica ima namen ne le predstaviti temveč dejansko omogočiti izkušnjo oblikovanja novih poslovnih modelov. Kanvas omogoča interdisciplinarno so-delovanje. Torej so-delovanje različnih profilov sodelavcev, npr. inženirjev, oblikovalk in poslovnežev.

Povezujemo dizajn razmišljanje s konstruktivnimi strategijami razvoja za doseganje trajnostne rasti vseh vrst organizacij.

Zakaj oblikujemo več poslovnih modelov?

Po drugi svetovni vojni, v t. i., angleško baby boom generaciji so organizacije prepuščale oblikovanje poslovnega modela izključno vodstvom, morebiti celo izključno samo izvršnim direktorjem.

Tisti direktorji, ki so uspeli najti ustrezen poslovni model, so se morali predvsem izuriti v izvedbi tega modela. Tako so nekateri direktorji največjih organizacij preživeli celotno kariero znotraj enega poslovnega modela. Najkasneje z globalizacijo konec osemdesetih let prejšnjega stoletja se je to klasično obdobje končalo. Danes se vrednosti ustvarjajo ne le z vrednostjo za uporabnike temveč tudi z oblikovanjem novih poslovnih modelov.

Slovenija je samostojna država polnih dvajset let in še malo. In po osamosvojitvi se je zdelo, da bomo ena taka majhna, vitka a uspešna država. Skratka, zdelo se je, da bomo kot Švica. In številne prodorne organizacije v Švici resnično dosegajo debele vrednosti. To je motivacija za delavnico Oblikovanje novih poslovnih modelov. Podati nekatere odgovore na vprašanje: Kako prodorne organizacije dosegajo vrednosti?

Kaj je ključni razlog za oblikovanje novih poslovnih modelov?

Še posebej v večjih organizacijah je ključni razlog za oblikovanje novih poslovnih modelov v zmanjševanju tveganja. Zmanjšanje tveganja možnosti lastnega izginotja. Spreminjajo se namreč celotne industrije. Nekatere še posebej hitro. Organizacije, ki so še včeraj veljale kot zgleden in uspešen primer inovativnosti, danes enostavno ne obstajajo več. Zato se iščejo novi načini širjenja ponudbe in zagotavljanja rasti organizacij.

Si predstavljamo, da bi ljudje nehali kupovati avtomobile? Se sliši smešno? Morebiti. Pomembneje je, da ima organizacija pripravljen vsaj scenarij kaj dejansko narediti v takem podobnem primeru. In nekatere najprodorneje avtomobilske družbe na svetu vlagajo v dizajn razmišljanje in eksperimentirajo z novimi poslovnimi modeli, ki več ne predvidevajo lastništva avtomobila. Kako je s tem v naši organizaciji, tudi če nismo proizvajalec avtomobilov?

Nekatere organizacije, tudi nekatere izmed največjih na svetu so uspele dokazati, da je možno dizajn in dizajn razmišljanje vsaditi v sam DNK organizacije.

Kako se povezuje dizajn razmišljanje s Kanvasom poslovnih modelov?

Za oblikovanje uporabniške izkušnje, tudi v oblikovanju poslovnih modelov, je nujno dizajn razmišljanje. Kaj je dizajn razmišljanje? Po definiciji je dizajn razmišljanje produktivna povezava analitičnega (racionalnega) in intuitivnega (ustvarjalnega) mišljenja. Zato na delavnici oblikujemo poslovne modele prek Kanvasa poslovnih modelov, ki zahteva združevanje intuitivnega in racionalnega mišljenja v celovito zgodbo. 

Na delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov bomo v odvisnosti od števila udeležencev oblikovali med osem in dvajset poslovnih modelov.

Organizacije morajo biti danes uporabniško-orientirane in ne več le orientirane same vase. Uporabniška izkušnja izkušnja je še posebej ključna za vse nove organizacije. Tu je ključ razvoja inovativnost in rasti organizacij. Danes ni več preprosto ugotoviti: kaj je problem? Kaj je tisto kar uporabniki dejansko rabijo? Kaj je vrednost? Če postavimo ta vprašanja znotraj organizacije smo na dobri poti, da postanemo nepremagljiva, trajnostno uspešna organizacija.

Najbolj prodorne organizacije na svetu danes združujejo konstruktivno strategijo, ki definira kako neka organizacija preseže izključno konkurenčnost, tako da postane radikalno bolj uporabna ljudem skupnostim in prihodnjim generacijam kot njeni tekmeci. Zato bomo na delavnici dejansko doživeli izkušnjo oblikovanja novih poslovnih modelov. Za trajnostno uspešnost nas in naše organizacije.

No Comments

Komentirajte:

Discover more from dŠola

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading