Marko Savić je raziskovalec poslovnih inovacij in strokovnjak, ki prinaša svež pristop k poslovnemu načrtovanju in poslovnemu modeliranju, predvsem na področju netehnoloških in dizajn inovacij.
Na njegovo osebno povabilo sem se decembra 2012 imela priložnost udeležiti njegove delavnice – Oblikovanje novih poslovnih modelov, v Ljubljani, v Centru urbane kulture Kino Šiška. To je bil del njegovega niza delavnic, kjer je predstavil nove poslovne inovacijske procese, predvsem mlajšemu občinstvu.
Organizacija delavnice je bila odlična – od zelo neformalne prijave ob čaju, sproščenega vzdušja med predavanji do končnih predstavitev rešitev. Navdušil me je inovativen pristop k aktivnemu vključevanju udeležencev v proces poslovnega modeliranja. Marko’s presentation is a perfect combination of an ex-cathedra approach and practical recommendations for public presentations. Po mojem mnenju je Marko pokazal izredne sposobnosti obvladovanja in vodenja zelo raznolikih skupin udeležencev na delavnici. Ponudil jim je priložnost, da se preizkusijo v različnih vlogah in odgovornostih v poslovnem modeliranju. Tak pristop omogoča predstavitev različnih idejnih prototipov poslovnih modelov. Nenazadnje je bilo načrtovanje časa in upravljanje časa delavnice odlično.
Marka nimam le za vrhunskega trenerja inovativnega pristopa v poslovnem modeliranju, temveč tudi za spretnega avtorja knjige o oblikovanju poslovnih modelov v slovenščini. Marka nimam le za vrhunskega trenerja inovativnega pristopa v poslovnem modeliranju, temveč tudi za spretnega avtorja knjige o oblikovanju poslovnih modelov v slovenščini.
Dr. Metka Stare - Senior Research Fellow at the Faculty of Social Sciences of the University of Ljubljana - https://www.fdv.uni-lj.si/en/news-and-information/contacts/external-staff/info/metka.stare/
In the autumn of 2013, we conducted a business modeling workshop with Mr. Marko Savić, MA, MBA.
In mid-2013 software Think!EHR Platform was developed to a level that needed a go-to-market strategy. Business modeling seemed to be the answer to the challenge. That's why we invited Marko, one of the leading business modeling professionals in Slovenia, to conduct a two-day business model innovation workshop with us.
There was no hesitation about engaging Marko Savić, however, we did have hesitation about whether business modeling would fit into our culture that lauds technological brilliance over everything else. Nevertheless, we did realize that business modeling is a methodology that we should at least learn about if not directly practice. We were satisfied with the delivery of a two-day business model innovation workshop by Marko Savić. Two things stood out:
one) Marko never faltered when he required at least 15 of the best people of Marand to participate. This requirement was tremendously helpful because it established the top-level importance of the workshop even before the workshops started.
two) Marko’s overall delivery of the workshop was solid but not superior throughout the workshop, however, the ending, his last business model canvas that he created personally in front of the whole group was great.
The target audiences and their roles were the main benefits of the business coaching. We do acknowledge also that bringing together our software and business teams is important, and Marko’s workshop accomplished this.
We recommend Marko as a business model development coach. His understanding of contemporary theory and practice is sound, and his delivery is strong, with a devotion that tops all.
Roland Petek - Chief Operations Officer at Better - https://www.linkedin.com/in/rolandpetek/
Ker sem bila ena od nekoliko izkušenejših v času delavnice v Škofji Loki in hkrati popolnoma brez pričakovanj, saj Kanvasa poslovnih modelov sploh nisem poznala, sem vse skupaj sprejela nekoliko bolj odprto. Predavanje se je začelo zelo po »šolsko«. Česar v času dodatnih izobraževanj in po srednji šoli nekako nisem več pričakovala. Tako mi ni bilo povsem jasno, kako se bo celotna zadeva dejansko zapeljala. Ko smo začeli izdelovati sam Kanvas pa se je delavnica razživela. Povsem jasen je bil namen sodelovanja in komunikacije v skupinah. Zelo dobro bi bilo, če bi se ob tem tudi posredovalo ugotovitve skupin – kdo je povzel vloge: vodje, povezovalca, delavca… Zelo všeč mi je bil časovni pritisk, čeprav je bilo videti, da se nekateri niso dobro počutili ob strogem prekinjanju interakcije na sekundo. Mislim, da se na tak način premalo dela, vsaka taka izkušnja pa kasneje ob zaposlitvi pride še kako prav. Morda je bila delavnica prekratka – in bi bilo bolje, če bi prvi del – uvod, skrajšali, da bi ostalo za zaključek nekoliko več časa. S pridobljenim znanjem in izkušnjo sem danes zelo zadovoljna. Še po nekaj dneh pregledovanja sem namreč ugotovila tudi, kje vse bi se lahko popravili. Hvala za prijetno izkušnjo in hkrati tudi budnico.
Snežna Šušteršič
Osebno sem bil z delavnico zadovoljen, saj sem potreboval potrditev, kako in kaj naprej pri svoji karieri. Pridobil sem dodatno samozavest in dobil odgovore o moji dilemi. Mislim, da sem na pravi poti, parv tako mislim, da sem se zadeve lotil na pravi način. Dobil sem tudi dodatne ideje, predvsem pa primerno orodje, za večjo sistematičnost pri svojem delu. Z veseljem se bom udeležil še kakšnih izobraževanj v prihodnosti, ko bo to seveda mogoče.
Mitja Milič
Kot sem že na delavnici svetoval, bi jaz osebno vsekakor pred Kanvasom udeležencem podal še kakšno »pred-zgodbo«, prek katere bi se našli v vrednostni verigi (kot jo definira Skinner – London Business School). To se je pokazalo zelo potrebno, ko smo delali primer izobraževalnega zavoda. Zakaj? Preprosto. Tedaj se je videlo, da imamo tri povsem raznovrstne ponudbe in ne vemo, kam se lahko s katero postavimo. Če bi bila razdelana vrednostna veriga, bi vedeli kam spadamo (se pravi, kar imamo v rokah, da lahko na tem gradimo naš poslovni model). Drugače pa – žal moram dati eno kritiko… Vse skupaj me je spominjalo na osnovnošolsko blok uro, v kateri se vidi, da je učitelj slabo pripravljen. Šlo je za skupinsko delo, kjer bi naj vsaka skupina predstavila to, kar je delala – ostale pa poslušale – nato pa delale naslednji primer. Nikjer ni bilo časa za refleksijo nad povratnimi informacijami, ki jih je katerakoli skupina dobila. Pričakovalo pa se je, da bodo vse skupine tiho poslušale razlago za naslednjo skupino. Se pravi – do pavze, kjer bi končno lahko govorili o kakšnem primeru, bi bilo že toliko informacij, da si jih večina več ne zapomni in refleksija več ni smiselna. Toda, če ne moreš znotraj skupine, s katero si nekaj delal narediti analize tega kar si delal, si nič ne zapomniš in ne moreš svojega znanja (ki ga pridobivaš) ponotranjiti ali resnično usvojiti. To je spominjalo na reševanje matematičnih enačb, kjer vsak pride k tabli in rešuje, brez da bi lahko zares razumel, kaj dela. Seveda pa so bile tudi močne točke izobraževanja, ki pa niso bile najbolj poudarjene: npr. Kanvas je lahko super orodje za »pitching« – se pravi, da je lahko to odlična podlaga za predstavitev zamisli, zlasti ko se zbirajo finančna sredstva za izvedbo poslovnega načrta. Vsekakor pa je bil zelo dobrodošel tudi »manchmellow« test, saj se je izkazalo, da marsikdo preveč razmišlja in premalo oz. prepozno prične konkretizirati svoje zamisli. Upam, da bodo moje povratne informacije pomagale pri bodočih izobraževanjih za bodoče udeležence.
mag. Borut Jurišić, višji svetovalec, Štajerski tehnološki park
Delavnica je bila zame poučno in zanimivo doživetje. Nanjo sem prišla brez izdelanih pričakovanj, na moževo pobudo. On je za delavnico izvedel prek Facebooka. Ker sva oba “free-lancerja” sva vedno vesela kakšne – še posebej seveda brezplačne! – priložnosti za pridobivanje novih znanj. In sva pršla v Maribor. … Všeč mi je bilo zlasti to, da smo v središče postavili kanvas, ki smo ga imeli ves čas pred sabo in ga prek nalog postopno memorirali. Ta pristop se mi je zdel zelo zanimiv in tudi učinkovit, me je pa v začetku kar malo prestrašil – pričakovala sem namreč, da bom imela kot poslušalka dosti bolj pasivno vlogo in kar nekaj časa sem rabila, da sem preklopila in se aktivirala. …
Tina Koder Grajzar, oblikovalka avtorske idrijske čipke
Delavnico »Oblikovanje poslovnih modelov« toplo priporočam vsem, ki svoj poslovni model že živijo, kakor tudi tistim, ki zbirajo pogum za samostojno podjetništvo. Odlično zastavljen program delavnice vsakega udeleženca aktivira in izzove posameznikovo kreativnost na zelo konkreten in direkten nacin. Kanvas v zelo kratkem času nudi uvid v lasten poslovni model in neposredno razkrije dobre in malo manj dobre lastnosti le tega. Končno ena delavnica, ki ni le sama sebi v namen!!! Velik HVALA organizatorju, kakor tudi predavatelju! Lep pozdrav.
Robert Škorjanec
Delavnica je bila dinamična in je vsekakor ponudila veliko zanimivih iztočnic. Izhodišče je bilo oblikovanje poslovnih modelov, vendar tovrstna izkušnja zajema tudi aspekte timskega dela, prilagajanja novim situacijam, hitrega razmišljanja in optimizacije delovanja. Pohvalno je, da je bil poseben poudarek namenjen predstavitvi, angleško Design Thinking procesa, ki ima ključno vlogo pri snovanju novih poslovnih modelov in posledično velik vpliv na dolgoročni razvoj podjetij.
Helena Franca, industrijska oblikovalka
Delavnica »Oblikovanje poslovnih modelov«, katere sem se udeležila v PTP Ljutomer je bila zelo zanimiva. Vsak posameznik je preizkusil sebe, ugotovil na kaj je pozoren in na kaj premalo. Naučila sem se, da za učinkovit poslovni model moramo združiti realna in emocijska pričakovanja. Delo na primerih, ti da realno sliko osebnega pristopa do reševanja in zastavitve pravega poslovnega modela za tvoje podjetje. Najbolj mi je bila všeč, kratka in razumljiva predstavitev Kanvasa oblikovanja poslovnih modelov, delo v skupinah ter na koncu analiza vsake skupine in predelava pravilne končne rešitve. Z delavnico sem dobila potrditev, da je moje zastavljanje in oblikovanje poslovnih modelov dobro. Takih in podobnih delavnic bi se v bodoče z veseljem udeležila, saj ti v kratekem času, dajo ogromno. Še enkrat hvala in lep pozdrav. P. S.: Se že veselim vaše knjige.
Nives Sapač
Delavnica odpira popolnoma nova obzorja v pripravi poslovnih načrtov, kjer predstavljeni model odpira obstoječe luknje v sami postavitvi sistema. World Hemp Congress ekipa, je s pomočjo znanja iz delavnice postavila popolnoma na glavo poslovni načrt za tuje znane investitorje, ker smo se spopadli z obstoječimi luknjami v sistemu projekta Evropski razvojno tehnološki center industrijske konoplje in novimi možnostmi financiranja; dodatno bomo obdelali še nove izvirne načine financiranja sistema ter utrjevali hrbtenico projektu…; seveda zaradi novega znanja iz delavnice… Želja našega mednarodnega tima (Avstralija, p. Benheim – največji pridelovalec konoplje v svetovnem merilu; Valerio Zuccrini – Italija inovator in predavatelj; in nemškega BMW tima, ki se ukvarja z konopljino inovacijo BMW avtomobila) je, da se delavnica priredi in ponovi samo za vodilne mednarodne partnerje projekta avgusta naslednje leto na World Hemp Congress-u. Individualni pristopi delavnice odpirajo v našem timu nova obzorja. Hvala!
Majda Robić
Najprej splošna ocena delavnice: Zadovoljen! V preteklosti sem že bil sem na eni podobni kratki delavnici. Sam sem tudi že uporabljal Kanvas pri razmisleku o lastnem modelu in Kanvas vnašal tudi v nekaj usposabljanj, ki sem jih izvajal. Od delavnice sem pričakoval, da bom poglobil znanje, in da bom lahko delal na lastnem poslovnem modelu. V oblikovanju lastnega poslovnega modela vidim ključno težavo v razdrobljenosti. Veliko manjših področij, ki jemljejo čas in energijo in komaj sestavijo celoto s finančnega vidika. Imajo pa skupni imenovalec in izziv je, kako preko tega skupnega imenovalca vse to povezati ali pa morda nekatere stvari odrezati. …
Danilo Kozoderc, moderator, trener in svetovalec, direktor podjetja Vizor - https://www.vizor.si/
For five years I had a registered business as a sole proprietor as a legal basis to work on “freelance” jobs. Some time ago, I co-founded a limited liability company to expand the business and continue to work with my partners.
Recently, the desire in me caught fire to do more of this – the birth of new ideas, the ideas, the need to build the business model. Therefore, this workshop could hardly happen at a more appropriate time for me. :)
The lecturer has done his job well and passed the content smoothly, he didn’t spare the participants (although we were all motivated and it seems to me that we all had sovereign opinions and interpretations of generated business models), which is actually the only way that you can leave home with new knowledge and with a brain sore of active thinking.
Kino Šiška proved to be a suitable place for the workshop. I’ll develop my business ideas with the help of Business Model Canvas.
Renato Bratkovič - Writer & Creative Director at Ministry of Propaganda - https://www.linkedin.com/in/renatobratkovic/
I can only say that the attitude and the performance at the workshop were very professional (I especially liked the timing!).
The content itself has exceeded my expectations. Although I thought I went through a lot in nearly 30 years of my business career.
As I said at the end of the workshop, this Saturday's workshop passed too quickly, which I couldn’t say often until now.
Tristan Ažman - Independant Consultant at PSF - profesionalne storitve - https://www.linkedin.com/in/3stan/
I went to the workshop Business Model Generation without any expectations. The reason was that I was in a couple of workshops before and didn’t get much out of it.
This was the first time I could actually take something from the workshop, some concrete things, and developed it for my business model. I have a comedy club, called “Studio Smijeha” in Zagreb and recently we needed some new ideas of how to proceed because the business went down, and it should, of course, after all, what we did, go up. Therefore, this workshop couldn’t come to me at a more appropriate time than it actually did. At the workshop I got the answers to some key questions, in particular, it has helped me understand the key elements of the business model.
Like most, I too have put too much emphasis on “community management” rather than on the development and expansion of our core business. I found new perspectives for the business and put in my memory some really good impressions and flashes from the lecturer but in particular, I was through the “project-based group work” constantly thinking about how to replace publishing that we were solving, with my own club …
I’ll keep in touch after one year and tell you how did my business model improve the functioning of the club and how did it move our business into positive figures from red gone to heaven :)
Andrej Težak Tešky - Owner and Head Manager at 10ka, klub smeha & festival PANČ - https://www.linkedin.com/in/tesky/
Canvas business model, Business model generation, start-ups… so brenčeče besede. Delavnica 8. decembra mi je bila dopadljiva zaradi celostne ponudbe: sobota, KŠ [Kino Šiška], cel dan treninga za delo s Kanvasom, privlačna cena – in sem šel.
Markov stil predavanja se mi je na začetku zdel nekoliko robat, nepretočen in zaradi svoje ex-katedra stance celo malo »old-skul« (kljub »fajni« preži). Potem pa smo začeli delati v skupinah in Marko se je razživel. Med vrtincem spoznavanja Kanvasa, ustvarjanja novih inačic poslovnega modela, spoznavanjem drugih udeležencev, krasne juhe za kosilo… smo se razšli.
Zame je bistveno, da sem dobil praktične izkušnje, kako uporabljati Kanvas; zadeva zgleda enostavno, pogledaš list online, razumeš koncept, znamo. Pa ni čisto tako lahko, je zahtevno.
Delavnico vsebinsko in Markovo eksekucijo zelo priporočam! Tako menedžerjem, ki imajo možnost uvideti moč kreativnosti za rast, kot kreativcem, ki bodo videli, da vsaka krasna ideja rabi podporen ekosistem ostalih 8 polj Kanvasa, sicer… lahko ostane krasna ideja na papirju.
Blaž Branc - Chief Executive Officer - Baltazar Consulting - https://www.linkedin.com/in/blaz-branc/
The whole thing seems phenomenal to me because all those models from the thousand and one book from the university study are complicated more than not. With Business Model Canvas you get a very clear and transparent system to extract the essence. The really great thing, I must admit.
Maybe I looked a bit different on the whole story than others in the workshop, I am an economist by education namely. Although we treated many of the things at the faculty and I have met many concepts mentioned in my day-to-day office work, I really enjoyed the business model generation experience.
As I said, the matter is awesome, useful, and usable, and I learned a lot in the workshop in Trbovlje.
Primoz Stošicki - Director of Finance and Controlling - HELLA - https://www.linkedin.com/in/primoz-stosicki/
Zagovornik trajnostne mobilnosti vseh in pro-bono direktor inštituta Mobilitatis Omni ter svetovalec malim in srednjim podjetjem med delavniki.
Trenutno doktorski študent interdisciplinarnega programa varstvo okolja Univerze v Ljubljani. Bivši višji predavatelj dizajn managementa in Avtor knjige Oblikovanje poslovnih modelov : Kje se skriva ključ do debelih vrednosti v prodornih organizacijah?.
Magister medijskih študij in magister poslovodenja ter organizacije. Po osnovni izobrazbi športni pedagog. Licencirani trener odbojke in odbojke na mivki. Bivši prvoligaški odbojkar. Organizator državnih in mednarodnih odbojkarskih tekmovanj ob vikendih. Snovalec platforme sporttok.tv za športne prenose v živo in komentator na odbojka.tv ter beachvolley.tv.
Specialist za večopravilnost. Občasno salsa plesalec, med- in pokoronski jutranji tekač ter celoletni mestni biciklist, ki potuje pretežno z vlakom.
You must be logged in to post a comment.