Delavnica Oblikovanje novih poslovnih modelov je potekala 7.5. 2013 na Razvojni agenciji Sora v Škofji Loki

datum-delavnice-oblikovanje-poslovnih-modelov-7-5-2013-360-133x150
Torek, 7.5. 2013;
pričetek ob 8:30.
poljanska-cesta-2-skofja-loka
Škofja Loka,
Razvojna agencija Sora,Poljanska c. 2.
Poslovni modeli na delavnici

“Pitch one business model”

Ocenili smo štiri zadnje oblikovane primere poslovnih modelov na primeru založništvo. Založba je bila ustanovljena aprila 2013, poslovni model smo oblikovali na današnji dan, 7.5.2013.

Poslovne modele smo točkovno ocenili, ocenjevali smo Ponudbo vrednosti, Segmentacijo kupcev, Distribucijske poti, Odnose s kupci in Vire prihodkov. Dodatno smo ocenili tudi samo predstavitev v eni minuti. Uporabljena je bila lestvica ocen od ena do sedem. Največje možno število točk je bilo torej 49. Najbolje se je odrezala skupina #3, ki je prejela 31 točk in švicarsko čokolado. Tudi druge tri skupine so oblikovale zelo dobre poslovne modele in osvojile posamično 29, 26 in 25 točk.

Poslovni modeli
nepremičninske agencije: Tera nepremičnine

Oblikovali smo poslovne modele za nepremičninsko agencijo Tera nepremičnine v letu 1996, 2006 in 2013. Iz pretežno lastniških poslovnih modelov, so se udeleženci premikali postopno proti najemniškim. V svetu obstaja en vzorčen primer nepremičninske agencije, ki trajnostno raste, mirno bi rekli, da ima mojstrski poslovni model, če že ni celo nepremagljiva prodorna organizacija, in sicer: airbnb.com.

Viri z delavnice

Uvodna predstavitev na delavnici temelji na dognanjih iz knjige: Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.

Kanvas poslovnih modelov je prosto dostopen prek strani: The Business Model Canvas.

Kanvas v slovenščini je na voljo prek: Kanvas poslovnih modelov v slovenščini.

Video, angleško Job to be done, je na voljo prek: Innovation Summit ’09, Clayton Christensen (video, 4:13 minut).

Video Špageti oz. igra grajenja stolpa (biznis modela) pa prek Tom Wujec: Build a tower, build a team (video, 7:23 minut).

In nenazadnje, ne bo odveč tudi tu omeniti, predstavitev uvodnega dela delavnice je na voljo na Prezi platformi kot Trije načini za doseganje vrednosti v prodornih družbah.

Udeleženci delavnic

Povratne informacije udeležencev delavnic

»Ker sem bila ena od nekoliko izkušenejših v času delavnice v Škofji Loki in hkrati popolnoma brez pričakovanj, saj Kanvasa poslovnih modelov sploh nisem poznala, sem vse skupaj sprejela nekoliko bolj odprto.

Predavanje se je začelo zelo po »šolsko«. Česar v času dodatnih izobraževanj in po srednji šoli nekako nisem več pričakovala. Tako mi ni bilo povsem jasno, kako se bo celotna zadeva dejansko zapeljala. Ko smo začeli izdelovati sam Kanvas pa se je delavnica razživela. Povsem jasen je bil namen sodelovanja in komunikacije v skupinah. Zelo dobro bi bilo, če bi se ob tem tudi posredovalo ugotovitve skupin – kdo je povzel vloge: vodje, povezovalca, delavca… Zelo všeč mi je bil časovni pritisk, čeprav je bilo videti, da se nekateri niso dobro počutili ob strogem prekinjanju interakcije na sekundo. Mislim, da se na tak način premalo dela, vsaka taka izkušnja pa kasneje ob zaposlitvi pride še kako prav.

Morda je bila delavnica prekratka – in bi bilo bolje, če bi prvi del – uvod, skrajšali, da bi ostalo za zaključek nekoliko več časa. S pridobljenim znanjem in izkušnjo sem danes zelo zadovoljna. Še po nekaj dneh pregledovanja sem namreč ugotovila tudi, kje vse bi se lahko popravili.

Hvala za prijetno izkušnjo in hkrati tudi budnico.« —Snežna Šušteršič

Komentar delavnice

Želite tudi vi vpisati komentar delavnice?

Vljudno vas vabimo, da podate vaše mnenje in komentar o delavnici. Hvala!

 

Za komentar delavnice vas prosimo, da se registrirate. S klikom na spodnje polje »Komentirajte:« uporabite eno od treh popularnih možnosti za registracijo – WordPress, Facebook ali vaš Twitter profil. Na vaši mobilni napravi je možna le WordPress registracija.

 

Hvala vam za vaše mnenje o delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov.

Marko Savić

Zagovornik trajnostne mobilnosti vseh in pro-bono direktor inštituta Mobilitatis Omni ter svetovalec malim in srednjim podjetjem med delavniki.

Trenutno doktorski študent interdisciplinarnega programa varstvo okolja Univerze v Ljubljani. Bivši višji predavatelj dizajn managementa in Avtor knjige Oblikovanje poslovnih modelov : Kje se skriva ključ do debelih vrednosti v prodornih organizacijah?.

Magister medijskih študij in magister poslovodenja ter organizacije. Po osnovni izobrazbi športni pedagog. Licencirani trener odbojke in odbojke na mivki. Bivši prvoligaški odbojkar. Organizator državnih in mednarodnih odbojkarskih tekmovanj ob vikendih. Snovalec platforme sporttok.tv za športne prenose v živo in komentator na odbojka.tv ter beachvolley.tv.

Specialist za večopravilnost. Občasno salsa plesalec, med- in pokoronski jutranji tekač ter celoletni mestni biciklist, ki potuje pretežno z vlakom.

No Comments