fbpx
Kaj rabimo za uspeh ideje? Projekta? Novega podviga?

Kaj rabimo za uspeh ideje? Projekta? Novega podviga?

Če hočemo idejo spraviti v življenje, zato ne rabimo doktorata znanosti. Le tri zadeve:

  • izvrsten produkt;
  • oblikovanje poslovnih modelov; in
  • nekaj sreče.

Izvrsten produkt

Kaj to pomeni? Ne glede na to ali hočemo razviti novi izdelek ali novo storitev. Biti mora izvrstna. Izvrstna v smislu, da mora reševati problem, ki smo ga odločeni razrešiti.

Bodisi, da rešujemo problem čisto komercialne narave, recimo vse neposredne in posredne telekomunikacijske storitve na enem mestu.

Bodisi, da hočemo rešiti svet in bomo razvili platformo za vse svobodnjake tega sveta za upravljanje odnosov z njihovimi naročniki.

Ali pa hočemo le v okolišu mesta, kjer živimo, razviti učeče se okolje. Kjer imamo možnost učiti se vsi, ne le tisti, ki hodijo v šolo, ker so ravno toliko stari, da pač hodijo v šolo ali na študij.

Spoznajmo Nika in Naredi sam orodje za inovativnost, angleško Meet Nick and The DIY Innovation Toolkit. Video v angleščini, 3:34 minut.

Ob tem ne pozabimo, da nikoli ne bomo čisto točno vedeli, kakšno vrednost dejansko ima produkt za naše uporabnike.

Zato brez oklevanja. Čim prej na plano z izdelkom.

Čim prej v preizkus in pridobivanje uporabnikov, če ne za drugo za to, da bomo lažje financirali razvoj tako produkta kot sebe (množina ali najmanj dvojina je mišljena).

Izvrsten produkt torej pomeni ravno dovolj dober (a te besedne zveze ne rabite uporabljati med pridobivanjem vaših uporabnikov).

Oblikovanje poslovnih modelov

Res je. Namen tega bloga je večati zavedanje o pomenu oblikovanje novih poslovnih modelov. Smo torej popolnoma subjektivni v tej smeri.

Če verjamemo v to kar piše na tem blogu, potem priporočamo tudi priročnik Business Model Generation.

Samo eno zadevo upoštevajmo. Če nismo preizkusili vsaj tri med sabo dovolj različne poslovne modele nam enostavno ne more uspeti.

Karkoli že počnemo ali hočemo početi. In Kanvas poslovnih modelov je resnično enostavno uporabiti, tudi če nimamo ekonomskega predznanja, bomo težko kaj bistvenega zgrešili.

Če ne drugo, oblikujemo poslovne modele na list papirja ali robček, medtem ko malicamo v službi in le razmišljate o novih poslovnih, takih in drugačnih, podvigih.

Ne pozabimo. Lotimo se. Lotimo se v vsakem primeru. Ideja je le 1% tega kar hočemo narediti. Naj se nam vtisne šest priporočil profesorice Rosabeth Moss Kanter:

  • show up;
  • speak up;
  • look up;
  • team up;
  • never give up;
  • lift others up.

V prostem prevodu. Pokažimo se– če nas ni, se nič ne bo zgodilo. Spregovorimo – ne podcenjujmo moč lastnega glasu in jezika v živo. Glejmo naprej. Vedno v partnerstvu v nove podvige. Ne obupajmo – bodite vztrajni. Pomagajmo drugim s tem kar počnemo.

Šest ključev za vodenje pozitivnih sprememb. Angleško, Six keys to leading positive change: Rosabeth Moss Kanter at TEDxBeaconStreet. Video v angleščini, 17:35 minut.

Nekaj sreče

Ne veliko. A nekaj sreče bomo rabili. In nihče nam je ne more zagotoviti.

Mogoče bo dovolj, da bomo ob pravem času na pravem mestu. Mogoče bo dovolj naša vizitka v pravem žepu. Mogoče se bomo bogato poročili in nam bo nevestina družina pomagala pri prvih korakih novega podviga. Mogoče… kdo bi vedel kaj točno.

Mi sami bomo že vedeli.

Jasno je samo eno. Na srečo bodimo pripravljeni. Poslušajmo lastno intuicijo. Vzpostavimo odnos, da je vsako slabo za nekaj dobro. Srečno!

No Comments

%d bloggers like this: