Zagotovo smo že kdaj bili v situaciji, ko to kar smo želeli povedati, ni bilo razumljeno. Ne? Vse kar smo danes povedali, so vsi razumeli točno tako kot smo želeli povedati? Res? No, potem bi bila to velika izjema, pravzaprav.
V knjigi »Talk Less, Say More«, njena avtorica Connie Dieken pojasni, da je to knjigo namenila vsem, ki smo kakorkoli, bodisi osebno bodisi profesionalno v stiku z ljudmi, še posebej pa menedžerjem. Kaj je posebnega v tej knjigi? Tri zadeve.
Komu knjiga »Talk less, say more« ni namenjena?
Napotkov iz te knjige ne rabijo:
osebe z izjemno močjo;
osebe, za katere drugi naredijo stvari;
osebe, ki prihranijo čas in denar, tako da za delo navdušijo druge;
osebe, ki imajo sposobnosti prepričati druge v akcijo za ustvarjanje rasti, inovativnosti in dobičkonosnosti.
Kdor sodi v eno izmed teh skupin te knjige – ne rabi. V nasprotnem, kako pravzaprav pridobimo pozornost poslušalcev?
Kako pridobimo pozornost poslušalcev?
Skušajmo biti pozorni na tri dejavnike:
bodimo v momentu poslušalcev;
takoj preidimo k stvari: razkrijmo veliko idejo, upoštevajmo Zaželeno Metodo Komunikacije (ZMK) poslušalcev in zavračajmo občutek napaden-osti (»defuse defensiveness«);
ustvarimo kulturo zaupanja, iskrenosti in odprtosti.
Nenazadnje, za pridobivanje podpore predstavljenim zamislim, idejam ali poročilom uporabimo taktiko trojk.
Shema: taktika trojk. Vir: Connie Dieken.
Taktika trojk
Tako gre taktika trojk: Blah, Blah, Blah. Yada, Yada, Yada. Ali povedano strukturno:
predstavimo prvo ključno točko (in podtočke); in
predstavimo drugo ključno točko (in podtočke); ter
predstavimo tretjo ključno točko (in podtočke).
Ko bomo predstavljali zamisli, ideje ali poročila, se zavedajmo, da je težko doseči hkrati tako kredibilnost predstavitve, kot tudi zaželenost. Skušajmo priti nekje na sredino med obojim. Ali povedano drugače. Osvojiti moramo tako razum kot srca naših poslušalcev. Pa srečno!
No Comments