Kdaj je agencija ključni partner neki organizaciji?

Po definiciji znotraj Kanvasa poslovnih modelov je običajno eno prvih vprašamo tudi kdo so ključni partnerji? Potem katere ključni vire pridobivamo od ključnih partnerjev? In nenazadnje tudi katere ključne aktivnosti nam zagotavljajo ključni partnerji?

Kdo so ključni partnerji poslovnega modela?

Odločitev kdo so ključni partnerji poslovnega modela, je zagotovo izjemnega pomena.

Primer avtomobilske industrije

Če vzamemo primer iz avtomobilske industrije. Ali bomo razvoj motorjev za nove avtomobile zagotavljali sami ali bodo motorje razvijali ključni partnerji? Če so srce poslovnega modela zmogljivi avtomobili, ki jih po klasičnih poteh ponujamo v prodajo kupcem in je taka vrsta prodaje ključni vir prihodkov, potem je jasno. Razvoj motorjev bomo zagotavljali sami. Nekateri poskusi razvoja motorjev v preteklosti zunaj organizacij so se praviloma slabo končali.

Seveda pa to še ne pomeni, da je klasični poslovni model edina možna pot. Kaj, če bodo kupci prenehali kupovati avtomobile? Ker bomo, recimo, ugotovili, da je lastništvo avtomobila, sploh v večjih mestih pravzaprav nepotrebno. Brez skrbi, številni avtomobilski proizvajalci že eksperimentirajo z novimi poslovnih modeli. In mi?

Primer agencije kot ključnega partnerja poslovnega modela

Kako vemo, da smo kot agencija ključni partner neki organizaciji oz. poslovnemu modelu organizacije? Če smo v položaju, da organizacija od nas pridobiva ključne vire, zagotovo. In če zagotavljamo tudi le del ključnih aktivnosti, prav tako. Vsekakor mora organizacija sama vedeti kateri ključni viri in katere aktivnosti ostanejo znotraj hiše.

Katere ključne vire pridobivamo od ključnih partnerjev?

Katere ključne vire pridobivamo od ključnih partnerjev, je drugo ključno vprašanje na katero skušamo odgovoriti.

Če so blagovne znamke naš ključni vir, jih bomo oblikovali s pomočjo agencije? Oprijemljivi, fizični viri nam zagotavljajo nemoteno delovanje. Kdo bo zagotavljal mrežo zdravih kavarn in slaščičarn Zvezdne steze na novih trgih po celotni Evropski uniji? Sami bomo to izjemno težko. Rabili bomo zanesljivega in konkurenčnega partnerja. Zelo verjetno tudi partnerje za zagotavljanje financiranja postavitve mreže.

Človeški viri

Človeški viri so naslednji, vedno bolj pogosto ključni element za trajnostno uspešnost organizacije.

Kdo zagotavlja razvoj človeških virov? V času nenehnih sprememb, v času, ko je vodenje precej več enkrat letno nagovarjanje deležnikov znotraj organizacije prek letnega poročila, je avtonomnost sodelavcev eden ključnih dejavnikov. Bomo razvoj kadrov prepustili ključnim partnerjem izven vaše organizacije? Korporativne akademije so se pokazale kot uspešne v različnih kulturah in državah po svetu. Verjetno tudi zaradi možnosti kombiniranja med uporabo notranjih virov v vaši organizacije in zunanjimi partnerji.

Katere ključne aktivnosti vam zagotavljajo ključni partnerji?

In katere ključne aktivnosti nam zagotavljajo ključni partnerji?

Če vzamemo enega bolj očitnih primerov. Komunikacije. Bodisi korporativne komunikacije, dizajn komunikacije bodisi trženjske komunikacije. In številne komunikacijske možnosti vmes. Kdaj je kaka taka agencija za organizacijo ključni partner?

  • Ko razpišemo za vsako tretjo kampanjo novi natečaj za izbor agencije? Ali ko imamo agencijo prisotno na vseh ključnih odločitvah?
  • Ko razpišemo natečaj za izbor agencije za letno poročilo, še preden imamo vsebine letnega poročila in hočemo dizajn na prazne vsebine ali t.i. lorem ipsum. Ali ko predsednica uprave dejansko opravi intervju z agencijo, ki oblikuje letno poročilo, zato da jo osebno seznani z vsemi strateškimi smernicami organizacije?
  • Ko imamo kot agencijo tiskarno, ki mimogrede poskrbi tudi še za dizajn vaših trženjskih materialov? Ali ko ima organizacija t. i. dizajn šampiona, ki skrbi, da je dizajn prepleten v vse pore vaše organizacije? Tako dejansko dvigujemo dizajn standarde znotraj celotne organizacije in zagotavljamo, da je dizajn in dizajn razmišljanje vgrajen v DNK organizacije.
1 Comment
  • Marko Savić
    Posted at 15:16h, 04 novembra Odgovori

    Z vidika organizacije je odločitev, ki jo je treba sprejeti ali bo agencija za ključne vir in ključne aktivnosti zunaj ali znotraj organizacije?

    Kar se tiče dizajna (ki ga bolje profesionalno poznam), obstajajo nekatere prednosti, če ga ima organizacija kot zunanjega partnerja:
    + širina izkušenj,
    + objektivna mnenja,
    + nove perspektive za reševanje problemov organizacije,
    + produkcija fokusiranih rešitev.

    Dizajn skupina znotraj organizacija ima prav tako svoje prednosti:
    + gre za aktivne deležnike znotraj organizacije,
    + fokusirane izkušnje,
    + skupni občutki o namenu organizacije,
    + vpliv na dizajn kulturo v organizaciji in
    + enostavnejši dostop do nosilcev odločanja in moči.

    Obe možnosti imata seveda tudi svoje slabosti. Možna je seveda tudi kombinacija obojega. Zato je Marty Neumaer v knjigi Designful Company zapisal, da se dizajn menedžmenta ne bi smelo nikoli postavljati izven organizacije.

    Vir prednosti in slabosti dizajn v ali zunaj organizacij:
    Best, Kathryn. 2006. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation. Str. 216

Komentirajte:

Discover more from dŠola

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading