fbpx
zlati-krog-zakaj-kako-kaj

Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?

Voditeljstvo, angleško leadership je zelo pomembno. Na vseh ravneh. Bolj kot si to upamo in hočemo priznati.

Pred skorajda 50 leti je imel Martin Luther King izjemno navdihujoč govor »I have a drem«. Takrat je bil star 34 let. Že samo, če se poglobimo v ta njegov govor ugotovimo, da ni naključje, da je bil in je Martin Luther King izjemen navdih že dolga leta.

Kako bi navdih, ki ga očitno zmorejo nekateri posamezniki prenesli na organizacijsko raven? V organizacije. Bodisi, da gre za organizacije čisto ekonomskega, javnega ali civilnega značaja. Simon Sinek, vizionar, izobražen kot etnograf in najbolje poznan po odkritju Zlatega kroga, je prepričljivo prikazal zakaj so nekateri vodje oz. nekatere organizacije boljše, bolj inovativne in uspešnejše kot druge.

Vzorec je poimenovan Zlati krog, angleško Golden Circle.

Shema Zlati krog: Zakaj. Kako. Kaj. za zapis Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?
Zlati krog: Zakaj. Kako. Kaj. Vir: Simon Sinek.

Vzorec, ki mu Sinel pravi Zlati krog sestavljajo trije krogi. Prvi pravi Zakaj. Drugi prav Kako. In tretji pravi Kaj. In medtem, ko čisto vse organizacije, vključno z vsemi sodelavci teh organizacij, na svetu znajo pojasniti Kaj počnejo, je že precej manj tistih, organizacij ali posameznikov, ki znajo pojasniti Kako počnejo to kar počnejo. Bodisi, da znajo razložiti v čem se razlikuje njihova ponudba vrednosti ali v čem se njihova prodajna ponudba razlikuje, ang. unique selling proposition. Skratka, nekatere organizacije ali posamezniki znajo lastne njihove ključne trženjske koncepte.

Zelo redke so pa organizacije in posamezniki v organizacijah, ki znajo povedati Zakaj počnejo to kar počnejo. In z Zakaj ni mišljeno ustvarjanje dobička. Zakaj Mura šiva obleke? Zakaj Elan izdeluje smuči? Zakaj vaš sosed podjetnik popravlja računalnike? Ni ravno enostavno odgovoriti. Kaj je vzrok, da počnemo to kar počnemo? Kaj je naš namen? Zakaj naša organizacija obstaja? Zakaj vsako jutro vstanemo? In zakaj bi komu moralo biti mar kaj počnemo?

Vsi veliki vodje komunicirajo Zlati krog od znotraj navzven. Zakaj na prvem mestu. In potem Kako in Kaj.

Zakaj smo zasnovali pobudo Oblikovanje novih poslovnih modelov? Ker verjamemo v podporo gospodarskim in javnim organizacijam z oblikovanjem novih poslovnih modelov. Trdno smo prepričani, da dizajn razmišljanje in konstruktivne strategije razvoja vodijo v srečne skupnosti. Podporo zagotavljamo:

  • z ozaveščanjem posameznic in posameznikov na delavnicah o pomenu oblikovanja novih poslovnih modelov;
  • s prikazom vrednosti modeliranja, prototipov in usmerjenosti k uporabnikom kot ključne prednosti dizajn razmišljanja v interdisciplinarnem sodelovanju; ter
  • s podporo programom vodenja, ki spodbujajo in dopuščajo možnost učenja in eksperimentiranja za rast in razvoj organizacij.

Vabljeni, da se nam na zastavljeni poti pridružite.

Vir: Simon Sinek: How great leaders inspire action (video, 18:35 min).

Simon Sinek: How great leaders inspire action.
1 Comment

%d bloggers like this: