fbpx

Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?

No, ni ravno res. Ugotovljeno je bilo, da znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa iz testenin (ali špagetov po domače) kot diplomanti poslovnih šol. Le ti sicer bistveno izboljšajo svoje dosežke, če ima skupina vodjo oz. spodbujevalca. Zanimivo, ali ne da?

O čem je pravzaprav govora? O igri, ki ji pogovorno pravijo, angleško spaghetti challenge ali tudi uradno, angleško Build a tower, build a team. In kaj ima igra za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Precej. Na dan pridejo številne lastnosti, občutki, spretnosti, sodelovanja…, ki so vsa po vrsti nujna tudi v oblikovanju poslovnih modelov. O igri je težko pisati, zato tukaj le osnovna navodila, da igro tudi sami preizkusimo.

V osnovi rabimo:

  • 20 palčk špagetov +
  • 0,91 m lepilnega traka +
  • 0,91 m vrvice + 
  • 1x marshmallow; in
  • 18 min (za eno ponavljanje igre).

Potem je seveda smiselno upoštevati še vsaj naslednja osnovna navodila:

  1. išče se najvišja prosto-stoječa struktura;
  2. kompleten, angleško marshmallow mora biti na vrhu;
  3. mirno uporabljajte kolikor hočete špagetov, vrvice ali traka ali njihove posamezne dele.

Zmagovalna ekipa (v kateri bi naj bili štirje udeleženci) je tista, ki doseže najvišjo strukturo (ki naj bi stabilno stala), merjeno od podlage (ki je miza običajno) do zgornjega dela marshmallow-a. In, kdo je zmagal?

Zgradimo stolp, zgradimo ekipo

Ključno za uspeh v igri je sposobnost izdelovanja prototipov. Če ste bili tudi vi trenirani v iskanje ene same pravilne rešitve problemov (kot velja zame in verjetno še vedno za večino študentov poslovnih šol), je zelo verjetno, da v tej igri ne boste blesteli, tako kot tudi sam ne blestim. Dizajnerji imajo tu bistveno prednost. Ker so že v osnovi trenirani, da razumejo vrednost prototipov.

Vir in dodatne informacije o igri: marshmallowchallenge.com/.

No Comments

%d bloggers like this: