fbpx
Foto avtomobila Tata - radikalno nizka vrednost in prvi nizko-cenovni avtomobil na svetu

Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?

Kaj so resnični problemi v današnjem svetu? Transport je zagotovo eden izmed njih. Tako v razvitem kot še posebej v t.i. tretjem svetu. Kako naj gospodarske družbe pristopajo k takim problemom? Čisto komercialno z razvojem dobičkonosnih (novih) izdelkov?

General Motors je družba, ki je od leta 2000 po eni strani vložila stotine milijone dolarjev v lobiranje za preprečitev sprejema njim nenaklonjene okoljske zakonodaje. Zato, da so se na njihovem matičnem trgu obdržali njihovi visoko potratni a hkrati zelo dobičkonosni SUV-ji (Sports Utility Vehicle). Kaj je medtem počela Tata?

Tata je raje ugotovila kaj je resnično problem v tretjem svetu? Kaj je tisto kar ljudje resnično rabijo? In zato je Tata razvila prvi res nizkocenovni avtomobil na svetu. Tako da je radikalno znižala vrednost, ki jo avtomobil ponuja (a je še vedno avtomobil). Za katerega je bila pred začetkom razvoja postavljena radikalno nizka cenovna omejitev na 2.000 USD. Avto se danes, baje, med drugim prodaja tudi na drugem koncu sveta od kjer je bil razvit, v Sloveniji.

Primer Tata (s fotografijo avtomobila), ki je iz nič razvila prvi res nizko-cenovni avtomobil na svetu

Vir
Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.

No Comments

%d bloggers like this: